9.11.10

από την άλλη πλευρά όμως

ουφ, θα το αντιγράψω κι ας είναι τεράστιο, όσο αντέξω δηλαδή:

"συνειδητοποίησα από νεαρή ηλικία ότι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να σκύβεις το κεφάλι και να αφοσιώνεσαι στη δουλειά σου, στο πως να την κάνεις καλύτερη, και να μην επιτρέπεις να σε αποσπούν βάσανα, χαρές, κριτικές, ή άλλοι πειρασμοί. μέσα στα χρόνια το έργο σου μεγαλώνει, κι αν έχεις κάτι ουσιαστικό να πεις στο κοινό σου, θα το πεις μέσα από την δουλειά σου. κι ελπίζεις ότι υπάρχουν άνθρωποι που τους αγγίζει αυτό που κάνεις.

επίσης ποτέ δεν μπορείς να κάνεις ότι κάνεις για τα χρήματα. υπήρξαν πάρα πολλές φορές που αναγκάστηκα να επιστρέψω όλο μου το μισθό στην εταιρία παραγωγής γιατί έπεσα έξω πέντε δέκα μέρες στον προυπολογισμό των γυρισμάτων. αρκετές φορές επίσης έχω δουλέψει έναν ολόκληρο χρόνο χωρίς να πληρωθώ. έχω διαπιστώσει όμως ότι, όταν συγκεντρώνεσαι στη δουλειά σου και δεν τα σκέφτεσαι όλα αυτά, ακόμα και τα ίδια τα χρήματα έρχονται από μόνα τους.

το καλύτερο που έχει να κάνει κανείς λοιπον είναι να στρωθεί στην δουλειά και να μην σκέφτεται τίποτα άλλο. κόψε τους δεσμούς σου με τον κόσμο και απλά δούλευε. εγώ πάντα ακολουθούσα την τακτική της στρουθοκαμήλου. έχω το κεφάλι στη δουλειά και δεν κοιτούσα τίποτα άλλο. αυτό έχει φυσικά τα μειονεκτήματα του, αλλά έχει και πλεονεκτήματα. ειδικά αν είσαι συγγραφέας.

μου αρέσει η μοναξιά. μου αρέσει να απομονώνομαι και να δουλεύω. μου αρέσει να μην συμμετέχω σε πράγματα και καταστάσεις. κάποιος άλλος σκηνοθέτης γυρίζει μια ταινία, απολαμβάνει την όλη διαδικασία των γυρισμάτων, κι όταν η ταινία ολοκληρωθεί πηγαίνει στην πρεμιέρα της, πηγαίνει και στο πάρτι. διαβάζει όλες τις κριτικές, εμφανίζεται στα όσκαρ, εισπράττει την αναγνώριση, τον έπαινο, την χαρά της δημιουργίας του. αυτός ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του που τα χαίρονται όλα αυτά δεν είναι επιφανειακοί άνθρωποι. εγώ όμως όλο αυτό το κομμάτι το χάνω. χάνω την κορύφωση, τη γιορτή. τελειώνω κάτι και πέφτω με τα μούτρα στο επόμενο σενάριο, και διόλου δεν με ενδιαφέρουν όλα τα υπόλοιπα.

τη δική μου δημιουργική χαρά την αντλώ από την ίδια την δημιουργία, μέσα από την ίδια την δουλειά."

ο γούντι άλεν για τον γούντι άλεν, εκδόσεις μεταίχμιο, επιμέλεια στιγκ μπιέρκμαν, μετάφραση πόλυ λυκούργου.

έχει και άλλο, αλλά εχω καιρό να γράψω και πόνεσε το χέρι μου λίγο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου